Olimpijka Dora Špiljak

Hrvatska reprezentacija na Međunarodnom turniru mladih prirodoslovaca u Gruziji osvojila je srebrnu medalju. Dora Špiljak, učenica 2.4 razreda, bila je dio nagrađenoga hrvatskog tima. Odlučili smo je bolje upoznati – saznati koji su joj hobiji, kako su tekle njezine pripreme te, naravno, što voli čitati i koje su joj književne genijalke omiljene.


Dora Špiljak (gornji red, šesta slijeva, privatna fotografija)

Svestranost

Dora Špiljak svestrana je učenica koja je prošle godine uspješno završila prvi razred. Redovito sudjeluje na županijskim natjecanjima iz biologije i kemije te na državnoj razini natjecanja učenika i studenata glazbe i plesa u kategoriji klavir. U slobodno vrijeme voli svirati klavir, igrati tenis te pročitati neku dobru knjigu. Ove se godine okušala na Turniru mladih prirodoslovaca te se uspjela plasirati na međunarodnu razinu natjecanja u Gruziji. Državni turnir mladih prirodoslovaca natjecanje je namijenjeno učenicima od 12 do 16 godina starosti koji odmjeravaju svoje eksperimentalno i teorijsko znanje iz područja biologije, kemije, fizike, matematike i informatike. Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka može se ponositi činjenicom da ima više učenika koji su ostvarili zavidan uspjeh na navedenom natjecanju, a u ovom će članku biti predstavljena Dora Špiljak. Za Turnir mladih prirodoslovaca, kaže, saznala je od svojega nastavnika Biologije Tvrtka Bugera, koji joj je ujedno bio i mentor na natjecanju. Podršku je imala i od brata Davida te mentora koji vode turnir. Dora bi se u budućnosti htjela baviti biologijom i kemijom, a svoje obrazovanje planira nastaviti na studiju farmacije jer je zanima izrada i pronalaženje lijekova. Upoznajmo se s njezinim razmišljanjem!

 

O prijavi na natjecanje

– Htjela sam prikupiti iskustva, nova znanja, stvoriti nove kontakte jer je Turnir mladih prirodoslovaca timsko natjecanje i jako mi je drago što sam sudjelovala na ovom natjecanju jer je drugačije od natjecanja na kojima sam bila.

O pripremama za natjecanje

– Budući da Turnir mladih prirodoslovaca zahtijeva riješen neki od zadanih problema, ja sam izabrala problem o biološkom satu biljaka i tijekom cijeloga 12. mjeseca provodila eksperiment i pisala seminarski rad vezan uz svoje istraživanje. Nakon što sam bila pozvana na državno natjecanje, napravljeni seminarski rad morao je biti dorađen i skraćen u prezentaciju koju smo prezentirali i branili pred sudcima, a uz to morali smo oponirati tuđim radovima. Nakon što sam bila pozvana na međunarodnu razinu, morali smo riješiti još dva problema koja sam rješavala tijekom 4. i 6. mjeseca.

Zahtjevnost natjecanja

– Postojali su periodi kad je bilo malo teško uskladiti školske obaveze s natjecanjem, ali to se pretežito događalo kada su bili rokovi za predaju radova. Uz dobru organizaciju moguće je uskladiti sve obaveze.

Poruka budućim natjecateljima

– Učenicima koji bi htjeli sudjelovati na Turniru mladih prirodoslovaca poručila bih da se pripreme na česta odricanja od nekih slobodnih aktivnosti, da krenu rano s rješavanjem problema jer uvijek se naiđe na nove poteškoće koje se ne mogu predvidjeti i treba biti ustrajan i ne odustajati. Naime, često se obavljaju dosadni, dugi i ponavljajući procesi tijekom analize podataka, pronalaženja potrebne literature i pisanja rada.

Omiljeni književnici

– Kao omiljenu književnicu izdvojila bih J. K. Rowling. Naime, ljubiteljica sam fantastičnoga serijala „Harry Potter". Što se književnika tiče, volim Franka Herberta. U njegovoj „Dini“ jako me se dojmio način na koji je prikazan život u svemiru i općenito njegov futuristički način pisanja.

Književne junakinje

– Rekla bih da mi je najbliskija junakinja Lyra Belacqua iz romana „His Dark Materials". Sviđaju mi se njezina samostalnost, brzo zaključivanje i rječitost. Također, moram spomenuti Hermionu Granger iz „Harryja Pottera“. Uvijek sam se divila njezinoj volji i načinu učenja. Daje mi uvijek vrlo dobar primjer učenja koji mogu primijeniti i u svojemu školovanju.

 

MOHOgenijalke

 

(Zahvaljujemo bivšoj učenici Maritei Arelić koja nam se pridružila i pomogla pripremiti materijal za objavu.)

 

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana