Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Petra Španjić (1.4) ovoga je tjedna pripremila anketu u Formsu za gamovce povodom 150. obljetnice rođenja Marije Jurić Zagorke. Anketiranje je provedeno anonimno na daljinu s pomoću poveznica na Facebooku i Teamsu. Nastojala se ispitati upoznatost učenika sa Zagorkinim književnim radom. Pri osmišljavanju ankete i načinu provedbe Petri su pomogli nastavnici Goran Boneta i Goran Krapić. Prikupili smo rezultate.

Na pitanja je odgovorio 41 učenik Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka. Iako je anketa bila otvorena za sve razrede, čak 78 % ispitanika bili su učenici prvih razreda. Nakon njih slijedilo je 17,1 % maturanata. Kao što možete zaključiti, tek su se malobrojni učenici drugoga i trećega razreda uključili u anketiranje.



Što se smjerova tiče, najviše je odgovaralo prirodnjaka. Tzv. četvorke činile su 53,7 %, petice 34,1 %, a opći razredi 12,2 % ispitanika.



Učenica je bilo više od učenika, 68,3 % naspram 31,7 %.



Većini je ispitanika bilo poznato ime i prezime Marije Jurić Zagorke. Čak 95,1 % učenika potvrdno je odgovorilo na pitanje.



Malo više od polovice ispitanika upoznato je s proslavom 150. obljetnice Zagorkina rođenja: 53,7 %.



Veći dio ispitanika može navesti barem jedan Zagorkin roman, njih 63,4 %.



Ipak, u manjini su oni koji su pročitali barem jedno Zagorkino književno djelo, njih je 31,7 %.



Učenicima je predloženo gledanje popularnoga dokumentarca koji je pripremio Robert Knjaz o poznatoj autorici. Manji ga je broj učenika zaista spreman pogledati, njih 9,8 %, a dio bi ga učenika mogao pogledati, njih 48,8 %.



Veći broj učenika, njih 58,5 % smatra da su Zagorkina književna djela još uvijek relevantna.



Zagorkina bi djela preporučilo drugima 36,6 % učenika. Podjednak je broj onih koji nisu sigurni ili ne bi to učinili. To je razumljivo jer smo utvrdili kako je otprilike trećina ispitanika pročitala barem jedno Zagorkino djelo.



Iako većina nije čitala Zagorkina književna djela, čak 90,2 % učenika smatra kako je Zagorka utjecala na razvoj hrvatske književnosti.



Nastojali smo saznati koliko su autorice općenito čitane u našoj školi te ponudili poznate romane koji su proizišli iz njihova pera. Očekivano, od ponuđenih naslova najviše je učenika pročitalo osnovnoškolsku lektiru „Čudnovate zgode šegrta Hlapić“ Ivane Brlić-Mažuranić (78 %). Na drugome su se mjestu našle „Male žene“ Louise May Alcott (51,2 %), a na trećemu „Genijalna prijateljica“ Elene Ferrante (26,8 %). Potonja su književna djela bila analizirana i predstavljana u okviru projekta Genijalke iz romana, pa je moguće da je to utjecalo na njihovo čitanje. Također, postoje i vrlo popularne ekranizacije. Zanimljivo je da je svaki naslov s predloženoga popisa netko pročitao; Zagorkinu „Gričku vješticu“ 24,4 %, „Frankensteina“ Mary Shelley 14,6 %, „Milevu Einstein, teoriju tuge“ Slavenke Drakulić 12,2 %, „Djevojku s bisernom naušnicom“ Tracy Chevalier 9,8 % te „Orkanske visove“ i „Jane Eyre“ sestara Brontë po 4,9 % ispitanika.



Učenici su imali mogućnost preporučiti romane koje su napisale autorice te komentirati pripremljenu anketu. Njihovi su odgovori, kao što možete vidjeti, bili veoma zabavni.




MOHOgenijalke

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana