Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

U projektu Genijalke iz romana sudjeluje mnogo nastavnica i nastavnika. Ovom smo prigodom izdvojili uključene nastavnice triju različitih nastavnih predmeta te saznali koje su im omiljene književnice i junakinje. Također, sjetili smo se nekih njihovih velikih uspjeha. Ana Buchberger Đaković, nastavnica fizike, sudjelovala je na edukaciji u CERN-u 2019., Biljana Valentin-Ban, nastavnica hrvatskoga jezika, s učenicima je ostvarila mnogobrojne uspjehe na filmskim i dramskim natjecanjima, a Doris Žibert mentorica je oskarovki znanja Ani Šubat.

 

Ana Buchberger Đaković

O CERN-u

– Moje studijsko putovanje u CERN bilo je 2019. godine tijekom proljetnih praznika: najbolje osobno i profesionalno iskustvo i edukacija u mojem dvadesetogodišnjem radnom stažu. Biti na mjestu koje je toliko važno za razvoj znanosti i tehnologije poseban je doživljaj za nas fizičare. Iako su prošle četiri godine, sjećanja i dojmovi vrlo su živi: „hvatanje“ čestica maglenom komorom, potraga za Higgsovim bozonom, „putovanje u središte Zemlje“: oko 100 m duboko gdje je smješten detektor čestica koji je tada bio u remontu pa smo imali privilegiju ući u njega, igra potrage za blagom ulicama Geneve… Na trenutak sam se vratila u prošlost… Hvala vam… 😊


Ana Buchberger Đaković u CERN-u

O omiljenim autoricama

– Hm… Omiljene autorice… Mogu izdvojiti što sam pročitala u zadnje vrijeme ili čitam (povremeno za dušu). Volim poeziju Monike Herceg, pjesnikinje i fizičarke. Ljubiteljica sam engleskih romana 19. stoljeća i njihovih ekranizacija. Najdraža mi je priča „Jane Eyre“ književnice Charlotte Brontë. Volim iskrenost i brutalnost Vedrane Rudan.

Preporuka

– Preporučujem biografiju „Marija Curie Sklodowska“, Eve Curie. Knjiga je pisana vrlo zanimljivim stilom, a još jedna posebnost jest to što je moj primjerak, objavljen 1946., obiteljska ostavština. Knjigu sam naslijedila od pratete Marije Kavran, koja je bila učiteljica.

 

Doris Žibert

O oskarovki Ani Šubat i mentorstvu

– Biti mentorica oskarovki znanja osjećaj je najvećeg ponosa i zadovoljstva. Što se tiče Ane, posebno sam sretna i ponosna što je moja oskarovka upravo ona jer mi je prije svojega prvog natjecanja u prvom razredu gimnazije nekako prošla „ispod radara“. Imala je sve odlične ocjene, ali nisam primijetila taj neki žar ili interes tijekom redovne nastave. Izrazito sam se iznenadila kada je osvojila prvo mjesto na školskom natjecanju te sam tek tada u razgovoru s njom shvatila da ju to zanima i tu sam se počela fokusirati na daljnje pripreme, kako s njom tako i s ostalim učenicima koji su se plasirali dalje na županijsko natjecanje. I tu počinje njen uspon i nizanje uspjeha. U prva tri razreda gimnazije triput je bila pozvana na državno natjecanje te osvojila drugo i prvo mjesto. U kategoriji srednjih škola dominiraju dečki među natjecateljima tako da je Ana zasluženo bila pravo osvježenje. Za moj još kratki staž u obrazovanju njen uspjeh bio je najljepša nagrada.

O omiljenoj autorici

– S obzirom na to da u meni čuči jedno veliko dijete u jednom svijetu mašte, moja je omiljena književnica definitivno J. K. Rowling. Svijet Harryja Pottera iznova me iz čitanja u čitanje uvlači u taj čarobni svijet i za mene nema dražih i ljepših knjiga u periodu odrastanja, pa i sada. A dok sam studirala engleski jezik i književnost, jako sam zavoljela Jane Austen i njen način pisanja pa i nju smatram jednom od dražih spisateljica.

O junakinjama i geografiji

– Što se tiče povezivanja junakinje iz romana i geografije, moja mama veliki je obožavatelj čitanja općenito i ja sam ju kao mlađa uvijek tjerala da mi prepričava knjigu koju je tada čitala. Tako me i upoznala s autobiografskim romanom Corinne Hofmann: „Bijela Masajka“. Priča je generalno ljubavna, ali to je ljubav mlade Švicarke i ratnika iz kenijskog plemena Masai. Priča sadrži jako puno geografskog sadržaja kao što je opis prostora, klima, gospodarska (ne)razvijenost, razne bolesti, izoliran narod i tradicionalne djelatnosti. S obzirom na moju ljubav prema geografiji i činjenicu da je junakinja zapravo spisateljica, ovaj roman lako sam zavoljela. Otkrila sam novi svijet drugačijeg načina života od onog koji sam poznavala.


Doris Žibert (prva zdesna) u društvu nagrađenih gamovaca

Biljana Valentin-Ban

 O filmskim i dramskim uspjesima

– Što se tiče filmskih uspjeha, najdraži su mi oni ostvareni prije deset godina s prvom generacijom filmaša, djevojkama koje su tada bile prvi razred. Dokumentarni „Made in Rijeka“ i, u maniri Dogme 95, „Level 2013“ s kojim smo sudjelovale na DUF-u (Dubrovnik film festivalu), FRFF-u (Four River Film Festivalu, svjetskome festivalu filma mladih u Karlovcu), u Pyrgosu u Grčkoj, Beogradu, Velikoj Gorici… Ta je generacija djevojaka do mature snimila desetak odličnih filmova s kojima nas je svake godine predstavljala u Hrvatskoj i šire.

Što se pak dramskih uspjeha tiče, najdraži su mi, naravno, najveći uspjesi. Bariccov „Novecento“ u izvedbi Petre Mrše, koja je osvojila prvo mjesto na LiDraNu (dok je još postojala kategorizacija) i „Osmi povjerenik“ Marka Drljače.

Omiljene književnice

– Oriana Fallaci, Daša Drndić, Vesna Krmpotić…

Genijalne junakinje koje bi vrijedilo upoznati na satima lektire

– Ne znam, možda Jagoda Mire Gavrana i Offred iz romana „Sluškinjina priča“ Margaret Atwood. Jagoda je izuzetno inteligentna i talentirana djevojka koja pokušava preživjeti u svijetu koji je ne prihvaća jednostavno zato što je drugačija. Offred je, pak, oprezna i snalažljiva žena koja se bori za svoju slobodu i ne očajava unatoč surovim okolnostima.


Biljana Valentin-Ban na filmskoj radionici u kinu

MOHOgenijalke


Popularni postovi s ovog bloga

Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana