Uspješna nastavnica Patricija Nikolaus

Patricija Nikolaus naša je izrazito uspješna nastavnica. Po zanimanju je profesorica fizike i matematike, a uz nastavu priprema i doktorski rad. Dobitnica je Nagrade „Ivan Filipović“, najvećega priznanja za nastavnike, te se svake godine nalazi na popisu najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika Ministarstva znanosti i obrazovanja. Povodom Svjetskoga dana učitelja postavili smo joj nekoliko pitanja o školovanju, nastavničkoj karijeri i omiljenim fiktivnim junakinjama.


Patricija Nikolaus (GAM)

O GAM-u i CZKUOIK-u

– Za sebe ne mogu direktno reći da sam gamovka jer spadam u generaciju koja je zadnja maturirala u tadašnjoj školi CZKUOIK, a najesen te godine nastale su dvije škole: GAM i PRHG. Smjer koji sam pohađala bio je matematika-informatika, iz njega je kasnije nastao GAM. Naša škola uvijek je bila drugačija od ostalih srednjih škola u Rijeci, sve je bilo nekako ležerno, a opet smo svi znali kada treba zapeti i učiti. U svom školovanju dobili smo jako puno od svojih nastavnika koji su se prema nama uvijek odnosili s poštovanjem te su od nas htjeli stvoriti uspješne mlade ljude. Gledajući svoju generaciju koja je školovanje završavala u jeku Domovinskoga rata, mislim da su u tome i uspjeli. Mislim da je takav stav nastavnika prema učenicima ostao i do danas.

O buđenju interesa za sadašnje zanimanje

– Još od osnovne škole jako me zanimala matematika i to mi je bila „prva ljubav“, znala sam da to želim ići studirati. Na tadašnjem Pedagoškom fakultetu u Rijeci nije postojao jednopredmetni studij matematike, pa sam uz nju odabrala fiziku. Moram reći da sam fiziku zavoljela na fakultetu zbog izvrsnih nastavnika koji su nam predavali, a i svoje prvo radno mjesto učitelja fizike dobila sam još kao apsolventica. Od tada, davne 1996. godine, radim kao nastavnica fizike.

Poistovjećivanje s književnom ili filmskom junakinjom

– U mladosti sam jako voljela čitati Agathu Christie, i ulaziti u likove Miss Marple i Poirota. I danas na televizijskim ekranima volim pogledati serije i filmove koji su ekranizacija njezinih romana. Kasnije, kada sam postala majka, čitala sam i zajedno s kćeri gledala filmove o Harryju Potteru. U tom sam se serijalu prepoznala u liku Minerve McGonagall, koja je bila nastavnica u Hogwartsu. Njezina briga, otresitost i odnos prema učenicima podsjetili su me malo i na sebe samu. Mogu reći da mi je i J. K. Rowling uz Agathu Christie također omiljena književnica. Film koji je ostavio ogroman utjecaj na mene kao studentice nastavničkog smjera, a kasnije i nastavnice, jest „Opasne misli“ u kojem Michelle Pfeiffer glumi LouAnne Johnson, nastavnicu engleskoga jezika koja sa svojim stavom i ustrajnošću uspijeva obuzdati razred i od većine učenika od kojih su svi digli ruke stvoriti dobre ljude. Film je snimljen prema knjizi „My Posse Don't Do Homework“, koju je o svojim iskustvima rada u školi napisala stvarna LouAnne Johnson.

 

MOHOgenijalke

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana