Bivše gamovke: Ivona Cetinić

Nastavnik Tvrtko Buger razgovarao je sa svojom bivšom profesoricom s fakulteta i gamovkom – Ivonom Cetinić. Ova oceanografkinja danas radi u NASA-i te se povodom Mohorovičićeva rođendana  prisjetila svojega razreda i omiljenih književnih tekstova.


Ivona Cetinić (privatna fotografija)

O GAM-u

– Imam jako lijepa sjećanja na vrijeme koje sam provela u GAM-u. Možda najdraža sjećanja povezana su sa zborom i ekipom s kojom sam provodila vrijeme poslije i prije škole. 😊 Nisam baš u kontaktu s nastavnicima, ali s kolegama jesam – neki od mojih najboljih prijatelja danas su cure s kojima sam išla u školu. Nedavno je bila neka obljetnica na koju nisam mogla ići, ali, zahvaljujući tehnologiji, imala sam videopoziv i šansu da popričam s ekipom iz razreda. (Hvala, Nataša!)

O sadašnjemu zanimanju

– Kad sam bila u srednjoj školi, svaki dan imala sam novu ideju što bih mogla raditi kad narastem (i danas još ne znam što bih htjela biti kad narastem). Znala sam da želim biti u znanosti i da volim biologiju, ali rad za NASA-u nije sigurno bio u planu.

O književnim junakinjama

– Volim čitati, od kad sam bila dijete, gubila sam se u pričama. Ali mislim da se nikad nisam poistovjetila sa specifičnom junakinjom. Svaka od tih divnih djevojaka/žena bila mi je inspiracija na neki način – od junakinja u knjigama Marije Jurić Zagorke koje sam našla kao klinka na bakinim policama do junakinja u knjigama koje čitam danas – npr. Essun iz „Broken Earth Trilogy“ (N. K. Jemisin) ili Door iz „Neverwhere“ (Neil Gaiman). Ali jedna je stvar konstantna – junakinje u knjigama kojima su autorice žene bolje mi sjednu.

Osobito važne knjige i autorice

 – Sve knjige koje sam pročitala utjecale su na moj život na neki način. Moj život diktira knjige koje čitam i knjige onda utječu na moj život. U zadnje vrijeme čitam dosta klimatsku fikciju (npr. „Ministry for the Future“ Kima Stanleyja Robinsona ili „Termination Shock“ Neala Stephensona) koje imaju veze s mojim zanimanjem na neki način. Najdraže književnice? Možda Ursula K. Le Guin, Zadie Smith, Agatha Christie i Margaret Atwood.

MOHOgenijalke

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana