Bivše gamovke: Jelena Lopatić

Jelena Lopatić poznata je riječka glumica. Godine 2017. posjetila je bivšu školu u okviru Tjedna hrvatskoga jezika u GAM-u. Njezin smo intervju objavili na stranicama školskoga digitalnog lista. Baš kao i znanstvenica Ana Juračić ponovno se rado odazvala našemu pozivu. Postavili smo joj standardna pitanja povezana s našim projektom Genijalke iz romana i 30. obljetnicom GAM-a.


Jelena Lopatić (privatna fotografija)

O GAM-u

– Za našu gimnaziju vežu me baš sjajne uspomene, bili smo super razred, imali smo dobre profesore, voljela sam ići u školu, što mi se danas čini najbitnijim. Malo kada me je baš bilo frka nekog ispita, predmeta… Profesori su imali dobar kontakt s nama. Sjećam se mnogo smijeha. Da, bilo nam je zabavno. S dijelom kolegica iz razreda redovito se čujem. Profesori su nas zvali – galerija. Dio njih nije više u Rijeci, dio ni u Hrvatskoj. Snašli su se svi. A stranicu GAM-a redovito pratim na Facebooku. Čestitam na svim uspjesima, a ovim putem pozdravljam sve bivše i sadašnje djelatnike.

O buđenju interesa za sadašnje zanimanje

– Jao, profesorice Ban, vi ste tome najviše kumovali. Nisam ja željela otići na akademiju i baš studirati glumu. Ona mi je bila divan hobi tijekom srednje škole. Sjećam se kako se profesorica Dajak iznenadila kada sam za treći predmet za maturu odabrala kemiju. Ali onda sam se predomislila jer mi se odlazak u Zagreb činio nemoguć i zbog nekog ludog mladenačkog lokalpatriotizma, a i profesor Boneta bio je divan profesor filozofije i logike da me na kraju sve odvelo na studij hrvatskoga jezika i književnosti i filozofije. I sad se vraćam k profesorici Valentin-Ban – čitanje, ljubav prema literaturi i želja da se zagrebe dublje, ali i lakoća u tome da se pojednostave stvari – to ste mi vi, profesorice, dali. Nakon dvije godine studiranja u Rijeci odvažila sam se otići na ADU u Zagreb s tekstovima jednoga Prtenjače, Vidića, Večerine, s dijelom iz naše „Hura Amerike“ s kojim smo bili na LiDraNu! I sad mi je gluma zbilja profesija. Hvala vam na tome! (srce)

Poistovjećivanje s književnom ili filmskom junakinjom

– Ja sam pomalo kao Petar Pan. Nisam baš čvrsto na zemlji i izmišljam vlastite Nigdjezemske. Sanjarim i uživam. Volim biti spisateljica, a i borbenost mi nije strana. Samo su moji Kapetani Kuke nekad samo u glavi, ali nekad i stvarni, pa se krokodilima vrlo veselim. 😊 A ima jedan lik koji me strašno dirnuo i vjerujem da je ima i u meni. To je Gila iz romana „Mladenka Kostonoga“ Želimira Periša.

Osobito važne knjige

– Divno mi je sve od Tatjane Gromače, a kada smo uprizorili njezin roman „Crnac“ u kazalištu prije desetak godina, živjela sam ga i njezin lik kao neodvojivi dio sebe. Narasla sam i dala mi je mudrost i zrelost i baš sam joj zahvalna na tome.

Omiljene književnice

– Divno pišu Evelina Rudan, Tea Tulić, Željka Horvat Čeč, Lana Bastašić, Monika Herceg, Olja Savičević Ivančević…

Svijet Bekima Sejranovića

– Volim Bekima Sejranovića i sve njegovo dok čitam, vidim toliko čisto i jako. I iako su moje boje daleko od njegovih, vrišti mi se njegov život. Volim takve pisce – kojima možeš ući u kožu, a oni uđu u tebe.

Roman koji izuva iz cipela

– A u Gilu i „Mladenku Kostonogu“ sam se zaljubila. Taj me je roman izuo iz cipela.

 

MOHOgenijalke

Popularni postovi s ovog bloga

Nastavnice Ana Buchberger Đaković, Doris Žibert i Biljana Valentin-Ban (o uspjesima, književnicama i genijalnim junakinjama)

Rezultati ankete o Mariji Jurić Zagorki

Sudjelovanje učenika 4.3 u projektu Genijalke iz romana